Celem dokonania rejestracji w statusie osoby bezrobotnej proszę wybrać jedną z opisanych niżej ścieżek postępowania
Rejestracja elektroniczna - jest to wniesienie wniosku do urzędu pracy, wraz z załącznikami, w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym. Decyzję o przyznaniu statusu bezrobotnego i ewentualnym prawie do zasiłku dla bezrobotnych Urząd przekaże, w ciągu 30 dni, za pośrednictwem operatora pocztowego.
Informujemy, że osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są na stronie https://pz.gov.pl
WAŻNE:
W sytuacji braku profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego:
- pobierz druki z poniższych załączników;
- wypełnij wszystkie pobrane załączniki, pamiętając o złożeniu podpisów we wskazanych miejscach;
- zrób kserokopie dokumentów niezbędnych do rejestracji, podanych w wykazie „Dokumenty konieczne do przedłożenia w celu dokonania rejestracji (...)", które powinny być opatrzone zapisem „kopia sporządzona z posiadanego przeze mnie oryginału", data i podpis;
- przygotowane dokumenty włóż do koperty i wrzuć do pojemnika ustawionego w holu budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Piotrkowie Tryb. ul. Dmowskiego 27.
Dodatkowe dokumenty do pobrania dla osób powracających z zagranicy:
- Wniosek o przyznanie zasiłku z tytułu bezrobocia
- Oświadczenie dla osób powracających po pracy z zagranicy z UE, EOG i Szwajcarii
Telefon w sprawie rejestracji: 44 647-10-05
Z uwagi na panujący stan epidemii oraz absencję chorobową pracowników, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim informuje, iż rejestracje osób bezrobotnych dokonywane są sukcesywnie, zgodnie z kolejnością wpływu dokumentów do PUP. Obecnie proces ten trwa ok. 3 tygodni.
Decyzje, ustalające status osoby bezrobotnej i ewentualne prawo do zasiłku dla bezrobotnych, będą doręczane za pośrednictwem poczty.
Termin wypłaty świadczeń zostaje zachowany i nastąpi po zakończonym procesie rejestracji (do 14 dnia następnego miesiąca).