Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Piotrkowie Trybunalskim.
Data publikacji strony internetowej: 2019-01-01. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-02-07. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoby odpowiedzialne za realizację Ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
- Magdalena Biela - koordynator ds. dostępności informacyjno –komunikacyjnej;
- Dorota Wiśniak - koordynator ds. dostępności architektonicznej;
- Piotr Adamczyk - koordynator ds. dostępności cyfrowej.
Kontakt drogą elektroniczną: lopi@puppiotrkow.pl lopi@praca.gov.pl lub pod numerem telefonu: 44 6474526.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, zgodnie z ust. 6, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 oraz z 2019 r. poz. 60 i 730).
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Adres siedziby Powiatowego Urzędu Pracy – ul. Dmowskiego 27.
Wejście główne do budynku usytuowanej jest od ulicy Wierzbowej. Do wejścia prowadzą schody z poręczą oraz murowany podjazd.
Obsługa osób niepełnosprawnych ruchowo ma miejsce na parterze. Przed budynkiem Urzędu wyznaczone jest jedno miejsce postojowe dla samochodów osób niepełnosprawnych.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek PUP jest obiektem dwukondygnacyjnym (parter oraz piętro). Kondygnacje są ze sobą połączone trzema klatkami schodowymi. Na klatkach schodowych zamontowane są poręcze. W budynku nie ma windy.
Dla osób na wózkach inwalidzkich dostępne są tylko pomieszczenia na parterze, gdzie znajdują się: Wydział Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego (pokoje: 6, 7, 8, 9), Referat Rejestracji, Ewidencji i Świadczeń (pokoje: 1, 2, 4, 5), kancelaria (pok. 14).
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze Urzędu.
Na każdym piętrze znajduje się plan danej kondygnacji.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Do budynku prowadzą schody wyposażone w poręcz oraz murowany podjazd, z którego mogą korzystać min. osoby z niepełnosprawnościami ruchowymi.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, oznaczeń kontrastowych oraz druku (napisów) powiększonych dla osób niewidomych i słabo widzących.
W Urzędzie nie ma pętli indukcyjnej.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem Urzędu wyznaczone jest jedno miejsce postojowe dla samochodów osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynków Urzędu. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. W tym celu konieczne jest powiadomienie Urzędu o takiej potrzebie, co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem wizyty w Urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy: imię i nazwisko osoby uprawnionej, propozycję terminu, krótki opis sprawy do załatwienia w Urzędzie, adres kontaktu zwrotnego (w tym adres a-mail), na który zostanie przesłana informacja z potwierdzeniem spotkania.
Pracownik posługujący się językiem migowym, świadczący pomoc osobom ze schorzeniami narządu słuchu, dostępny jest w pokoju nr 9 (parter).
Brak jest możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego online.