Nabór prowadzony będzie w okresie 06.05.2020 r. – 19.05.2020 r.
Nabór prowadzony będzie w okresie 20.05.2020 r. – 02.06.2020 r.
Nabór prowadzony będzie w okresie 03.06.2020 r. – 16.06.2020 r.
Nabór prowadzony będzie w okresie 17.06.2020 r. – 30.06.2020 r.
Kolejne nabory będą sukcesywnie ogłaszane. Urząd planuje zamieszczać ogłoszenia w każdym miesiącu. Okres finansowania pomocy, kończy się w grudniu 2020r.
Kto może otrzymać dofinansowanie?
O dofinansowanie może wystąpić osoba fizyczna:
- prowadząca działalność gospodarczą na terenie powiatu piotrkowskiego lub miasta Piotrkowa Trybunalskiego,
- posiadająca aktywny wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- niezatrudniająca pracowników,
- która wykaże spadek obrotów gospodarczych, rozumianych jako zmniejszenie sprzedaży, towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym o co najmniej 30%, w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym, w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim (okres, który został uwzględniony do obliczenia spadku obrotów - zarówno w 2020 r. jak i 2019 r. - musi być w czasie, gdy działalność była aktywna).
- w formie elektronicznej za pośrednictwem serwisu: https://www.praca.gov.pl
Złożenie wniosku wraz z umową i załącznikami poprzez platformę praca.gov.pl wymaga opatrzenia dokumentów elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.
Osoby, które nie posiadają profilu zaufanego mogą go w prosty sposób założyć na stronie www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany z wykorzystaniem, np. konta w systemie bankowym.
- w wersji papierowej – komplet dokumentów złożony w skrzynce podawczej znajdującej się w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Dmowskiego 27, 97-300 Piotrków Trybunalski lub przekazany za pośrednictwem poczty na wyżej wskazany adres.
Komplet składanych dokumentów zawiera:
- wniosek,
- umowę,
- formularz pomocy publicznej,
- pełnomocnictwo obejmujące złożenie wniosku i podpisanie umowy, jeżeli wniosek składa osoba trzecia - spełniające warunki wymienione w art.33 k.p.a.
UWAGA!!!
Zgodnie z wyjaśnieniami Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:
- Środki w ramach dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników, będą wypłacane Przedsiębiorcy maksymalnie przez okres trzech miesięcy, w równych transzach.
- Przed wypełnieniem dokumentów należy zapoznać się z Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników.
1) pomoc w przygotowaniu dokumentów formalno - księgowych,
2) wsparcie formalno - prawne (kwestie zatrudnieniowe, prawo pracy).
Kontakt: http://opus.org.pl/wsparcie-covid-19/ lub poprzez e-mail: opus@opus.org.pl