AKTUALIZACJA - nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników - art. 15zzc ustawy COVID-19

Print Drukuj

Nabór wniosków o dofinansowanie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców w Piotrkowie Trybunalskim odbywa się w kilku terminach od 06.05.2020 r. do 16.06.2020 r., z kolejnymi nabiorami ogłaszanymi co miesiąc. Dofinansowanie jest dostępne dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w powiecie piotrkowskim, które nie zatrudniają pracowników i wykażą spadek obrotów o co najmniej 30% w dwóch kolejnych miesiącach. Wnioski można składać elektronicznie przez serwis praca.gov.pl lub w formie papierowej w Powiatowym Urzędzie Pracy.

Dokumenty wymagają kwalifikowanego podpisu lub profilu zaufanego. Do złożenia wniosku potrzebne są m.in. wniosek, umowa, formularz pomocy publicznej oraz pełnomocnictwo, jeśli wniosek składa osoba trzecia. Dofinansowanie jest wypłacane przez maksymalnie trzy miesiące, w równych transzach.

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej oferuje pomoc w przygotowaniu dokumentów oraz wsparcie prawne. Szczegółowe informacje i wzory dokumentów dostępne są na stronie urzędu.


Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19.

Nabór prowadzony będzie w okresie 06.05.2020 r. – 19.05.2020 r.
Nabór prowadzony będzie w okresie 20.05.2020 r. – 02.06.2020 r.

Nabór prowadzony będzie w okresie 03.06.2020 r. – 16.06.2020 r.

Kolejne nabory będą sukcesywnie ogłaszane. Urząd planuje zamieszczać ogłoszenia w każdym miesiącu. Okres finansowania pomocy, kończy się w grudniu 2020r.

Kto może otrzymać dofinansowanie?
O dofinansowanie może wystąpić osoba fizyczna:
  • prowadząca działalność gospodarczą na terenie powiatu piotrkowskiego lub miasta Piotrkowa Trybunalskiego,
  • posiadająca aktywny wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
  • niezatrudniająca pracowników, zarówno w momencie składania wniosku, jak i w okresie (2020 i 2019) ujętym do obliczenia spadku,
  • która wykaże spadek obrotów gospodarczych, rozumianych  jako zmniejszenie sprzedaży, towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym o co najmniej 30%, w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym, w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim (okres, który został uwzględniony do obliczenia spadku obrotów - zarówno w 2020 r. jak i 2019 r. - musi być w czasie, gdy działalność była aktywna).
Jak złożyć wniosek ?
Złożenie wniosku wraz z umową i załącznikami poprzez platformę praca.gov.pl wymaga opatrzenia dokumentów elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.
Osoby, które nie posiadają profilu zaufanego mogą go w prosty sposób założyć na stronie www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany z wykorzystaniem, np. konta w systemie bankowym.
  • w wersji papierowej – komplet dokumentów złożony w skrzynce podawczej znajdującej się w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Dmowskiego 27, 97-300 Piotrków Trybunalski lub przekazany za pośrednictwem poczty na wyżej wskazany adres.
Komplet składanych dokumentów zawiera:
  • wniosek,
  • umowę,
  • formularz pomocy publicznej,
  • pełnomocnictwo obejmujące złożenie wniosku i podpisanie umowy, jeżeli wniosek składa osoba trzecia - spełniające warunki wymienione w art.33 k.p.a.
Wzory dokumentów dostępne są pod linkiem: https://piotrkowtrybunalski.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/dofinansowanie.

UWAGA!!!
Zgodnie z wyjaśnieniami Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:
  • Środki w ramach dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników, będą wypłacane Przedsiębiorcy maksymalnie przez okres trzech miesięcy, w równych transzach.
  • Przed wypełnieniem dokumentów należy zapoznać się z Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników.
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej działający przy Centrum OPUS, oferuje bezpłatnie:
1) pomoc w przygotowaniu dokumentów formalno - księgowych,
2) wsparcie formalno - prawne (kwestie zatrudnieniowe, prawo pracy).

Kontakt:
http://opus.org.pl/wsparcie-covid-19/   lub poprzez e-mail: opus@opus.org.pl
Informacje o publikacji dokumentu