Zadania Wydziału Kontroli EFS

Wydział Kontroli EFS odpowiada za obsługę programów operacyjnych, co obejmuje przygotowywanie Rocznych Planów Kontroli oraz analizę ryzyka projektów. W zakres jego obowiązków wchodzi także kontrola realizowanych projektów przez beneficjentów, co oznacza weryfikację wykorzystania środków, w tym przeprowadzenie kontroli na miejscu. Ponadto, Wydział sporządza informacje pokontrolne oraz monitoruje wdrażanie zaleceń pokontrolnych.

W przypadku wykrycia nieprawidłowości, Wydział informuje Wydział Monitorowania i Rozliczeń Projektów EFS. Istotnym zadaniem jest również współpraca z Instytucją Zarządzającą lub podmiotami zewnętrznymi przy realizacji kontroli krzyżowych. Dodatkowo Wydział obsługuje systemy informatyczne związane z wdrażaniem programów operacyjnych.

Do zakresu zadań Wydziału Kontroli EFS należy obsługa programów operacyjnych w szczególności poprzez:

1) przygotowywanie Rocznych Planów Kontroli;
2) sporządzanie analizy ryzyka projektów wybranych do realizacji;
3) kontrola projektów realizowanych przez beneficjentów – weryfikacja wykorzystania środków przez beneficjentów, w tym kontrola na miejscu;
4) sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli;
5) sporządzanie i monitorowanie stanu wdrożenia zaleceń pokontrolnych;
6) informowanie Wydziału Monitorowania i Rozliczeń Projektów EFS na temat wykrytych nieprawidłowości podczas przeprowadzonych czynności kontrolnych;
7) współpraca z Instytucją Zarządzającą/podmiotem zewnętrznym działającym w imieniu Instytucji Zarządzającej w zakresie przeprowadzania/udziału w przeprowadzaniu kontroli krzyżowych;
8) obsługa systemów informatycznych wynikających z wdrażania programów operacyjnych.

Informacje o publikacji dokumentu