Zadania Oddziału Terenowego WUP w Łomży

Print Drukuj

Oddział Terenowy WUP w Łomży realizuje szereg zadań, w tym współpracę z PUP w kontekście planowanych zwolnień grupowych. Odpowiada za koordynację systemów zabezpieczenia społecznego, umożliwiającym obywatelom korzystanie ze świadczeń w ramach umów międzynarodowych. Wśród głównych zadań znajduje się przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o świadczenia dla bezrobotnych oraz wydawanie decyzji związanych z ustawą o rynku pracy.

Oddział współpracuje również z powiatowymi urzędami pracy oraz innymi partnerami rynku pracy. Dodatkowo, prowadzi Punkt Kancelaryjny, administruje majątkiem, planuje wydatki biurowe i zabezpiecza dokumentację archiwalną. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się za pomocą systemów teleinformatycznych, a także zachodzi wymiana danych dotyczących świadczeń dla bezrobotnych w ramkach Systemu Elektronicznej Wymiany Informacji.

Do zakresu zadań Oddziału Terenowego WUP w Łomży należy w szczególności:

1) współpraca z PUP w związku z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;
2) realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw członkowskich Unii Europejskiej, państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego nienależących do Unii Europejskiej oraz państw niebędących stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, których obywatele mogą korzystać ze swobody przepływu osób na podstawie umów zawartych przez te państwa z Unią Europejską i jej państwami członkowskimi, Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz państw, z którymi Rzeczpospolita Polska zawarła dwustronne umowy międzynarodowe o zabezpieczeniu społecznym, w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, w szczególności:
a) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie odpowiednich dokumentów i zaświadczeń w sprawach świadczeń z tytułu bezrobocia,
b) wydawanie decyzji w sprawach wymienionych w art. 35 ust.1-3 ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia;
3) współpraca z powiatowymi urzędami pracy i innymi partnerami rynku pracy w zakresie prowadzonych spraw;
4) prowadzenie Punktu Kancelaryjnego, w tym rejestru przesyłek wychodzących i wpływających, pocztowej książki nadawczej;
5) administrowanie majątkiem Oddziału Terenowego WUP;
6) planowanie wydatków techniczno-biurowych;
7) zabezpieczenie dokumentacji archiwalnej;
8) przetwarzanie danych osobowych z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych, udostępnianych przez ministra właściwego do spraw pracy;
9) wymiana danych w zakresie świadczeń dla bezrobotnych w ramach Systemu Elektronicznej Wymiany Informacji dotyczących Zabezpieczenia Społecznego.

Informacje o publikacji dokumentu