Zadania Wydziału Kadr

Print Drukuj

Zakres zadań Wydziału Kadr obejmuje koordynację opracowywania aktów normatywnych oraz regulaminów, a także prowadzenie rejestru zarządzeń Dyrektora WUP. Wydział jest odpowiedzialny za przeprowadzanie procedury naboru na wolne stanowiska urzędnicze oraz współpracie z innymi komórkami w zakresie kontroli zewnętrznych. Działa także w obszarze spraw kadrowych, w tym prowadzeniu dokumentacji pracowniczej, zarządzaniu rekrutacją, awansami i urlopami.

Wydział organizuje również służbę przygotowawczą dla nowo zatrudnionych, ewidencjonuje czas pracy oraz zajmuje się ubezpieczeniami społecznymi i zdrowotnymi. Odpowiada za zarządzanie wynagrodzeniami pracowników i osób zatrudnionych na umowy cywilno-prawne. Wydział zapewnia realizację obowiązków informacyjnych związanych z PPK oraz obsługę merytoryczną ZFŚS.

Organizuje szkolenia dla pracowników, prowadzi ewidencję pełnomocnictw, sprawy ubezpieczeń społecznych oraz polecenia wyjazdów służbowych. Sporządza sprawozdania do Głównego Urzędu Statystycznego i PFRON oraz zajmuje się organizacją staży i praktyk uczniów i studentów. Planuje, opracowuje i rozlicza zadania współfinansowane z projektu pomocy technicznej FEdP oraz odpowiada za rozliczanie dotacji celowej na ten projekt.

Do zakresu zadań Wydziału Kadr należy w szczególności:

1) koordynacja w zakresie opracowywania, we współpracy z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi, projektów aktów normatywnych Dyrektora WUP i regulaminów wewnętrznych, w tym prowadzenie rejestru zarządzeń Dyrektora WUP;
2) koordynacja procedury naboru na wolne stanowiska urzędnicze w WUP;
3) koordynacja w porozumieniu z pozostałymi komórkami organizacyjnymi spraw związanych z kontrolami zewnętrznymi w WUP;
4) prowadzenie spraw kadrowych pracowników WUP, w szczególności:
a) prowadzenie dokumentacji pracowniczej kadry WUP,
b) spraw związanych z rekrutacją, przeszeregowaniem i awansowaniem pracowników,
c) spraw związanych z planowaniem i wykorzystywaniem urlopów wypoczynkowych,

d) spraw związanych z dokonywaniem ocen okresowych pracowników WUP,
e) organizowanie służby przygotowawczej dla osób nowo zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych,
f) rozliczanie i ewidencjonowanie czasu pracy pracowników WUP,
g) zgłaszanie, wyrejestrowywanie oraz dokonywanie zmian w zakresie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych,
h) wydawanie i prowadzenie ewidencji legitymacji służbowych pracowników;
5) zarządzanie składnikami wynagrodzeń:
a) pracowników WUP, wynikających z podpisanych umów o pracę,
b) innych osób nie będących pracownikami WUP, świadczących pracę na podstawie umów cywilno-prawnych;
6) zapewnienie realizacji obowiązków informacyjnych związanych z PPK wobec pracowników i wybranej instytucji finansowej;
7) przyjmowanie deklaracji i oświadczeń od pracowników związanych z PPK;
8) obsługa merytoryczna ZFŚS;
9) prowadzenie spraw z zakresu organizacji szkoleń i podnoszenia kwalifikacji pracowników WUP, w tym pracowników zaangażowanych we wdrażanie programów operacyjnych;
10) organizowanie szkoleń dla pracowników PUP;
11) prowadzenie ewidencji pełnomocnictw i upoważnień pracowników WUP;
12) prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych osób świadczących pracę na rzecz WUP na podstawie umów cywilno-prawnych;
13) prowadzenie ewidencji i wystawianie poleceń wyjazdów służbowych;
14) sporządzanie sprawozdań do Głównego Urzędu Statystycznego i PFRON;
15) prowadzenie spraw związanych z odbywaniem staży oraz praktyk uczniów i studentów;
16) planowanie, opracowywanie i rozliczanie wszystkich zadań współfinansowanych ze środków projektu pomocy technicznej FEdP;
17) opracowywanie Rocznego Projektu pomocy technicznej FEdP;
18) rozliczanie dotacji celowej przeznaczonej na finansowanie projektu pomocy technicznej.

Informacje o publikacji dokumentu