Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców w związku ze spadkiem obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID - 19.
Nabór prowadzony będzie w okresie: 06.05.2020 r. – 19.05.2020 r.
Nabór prowadzony będzie w okresie: 20.05.2020 r. – 02.06.2020 r.
Kolejne nabory będą sukcesywnie ogłaszane. Urząd planuje zamieszczać ogłoszenia w każdym miesiącu. Okres finansowania pomocy, kończy się w grudniu 2020r.
Kto może otrzymać dofinansowanie?
O dofinansowanie mogą wystąpić mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa spełniające łącznie warunki:
- siedziba lub miejsce wykonywania pracy pracowników jest na terenie powiatu piotrkowskiego lub miasta Piotrkowa Trybunalskiego,
- wykażą spadek obrotów gospodarczych, rozumianych jako zmniejszenie sprzedaży, towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym o co najmniej 30%,
w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim (okres, który został uwzględniony do obliczenia spadku obrotów - zarówno w 2020 r. jak i 2019 r. - musi być w czasie, gdy działalność była aktywna).
- w formie elektronicznej za pośrednictwem serwisu: https://www.praca.gov.pl
Z uwagi na zmiany dokonywane we wzorach dokumentów – w tym w Wykazie pracowników - kalkulatorze (Załącznik nr 2 do wniosku) prosimy o dokładne sprawdzenie, czy załączony dokument jest aktualny na dzień składania wniosku.
Złożenie wniosku wraz z umową i załącznikami poprzez platformę praca.gov.pl wymaga opatrzenia dokumentów elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.
Osoby, które nie posiadają profilu zaufanego, mogą go w prosty sposób założyć na stronie www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany, z wykorzystaniem, np. konta w systemie bankowym.
- w wersji papierowej - 1 egzemplarz wniosku wraz z umową i załącznikami podpisane przez wnioskodawcę - złożone w skrzynce podawczej znajdującej się w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Dmowskiego 27, 97-300 Piotrków Trybunalski lub przekazane za pośrednictwem poczty na wyżej wskazany adres.
- umowę
- załącznik nr 1 do Wniosku – formularz pomocy publicznej,
- załącznik nr 2 do Wniosku – kalkulator - spadku obrotów i wykaz pracowników,
- klauzulę informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych (podpisana),
- załącznik nr 2 do umowy – oświadczenie mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca za który dofinansowanie jest wypłacane, zgodnie z wymogiem wskazanym w art. 15zzb ust. 7 oraz ust. 8 ustawy
- pełnomocnictwo obejmujące złożenie wniosku i podpisanie umowy, jeżeli wniosek składa osoba trzecia lub jeden ze wspólników spółki cywilnej, a umocowanie do tych czynności nie wynika z treści umowy spółki
- kopię umowy spółki cywilnej, jeśli wynika z niej możliwość reprezentowania spółki przez jednego ze wspólników (osobę, która złożyła wniosek).
Wzory dokumentów dostępne są pod linkiem: https://piotrkowtrybunalski.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia
UWAGA!!!
Zgodnie z wyjaśnieniami Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:
- Uzyskanie zwolnienia w ZUS nie wyklucza możliwości skorzystania ze wsparcia w ramach art.15zzb. W sytuacji, gdy przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia, w całości lub części z obowiązku należności z tytułu składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników.
- Ustawa COVID-19 umożliwia łączenie formy wsparcia, o której mowa w art. 15zzd (pożyczka) z formą wskazaną w art. 15zzb. Pożyczka (art. 15zzd) docelowo może być przeznaczona na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy. Dofinansowanie w art. 15zzb jest wsparciem z przeznaczeniem na części kosztów wynagrodzeń pracowników. Zatem o ile pożyczka, nie została przeznaczona na wynagrodzenia dla pracowników, te dwa instrumenty nie wykluczają się.
- Dopuszczalne jest skorzystanie zarówno z dofinansowania wynagrodzeń pracowników w ramach instrumentu z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (udzielanego przez Wojewódzki Urząd Pracy) i w ramach art.15zzb, ale jedynie pod warunkiem, że nie będzie ono dotyczyło tych samych pracowników. Jeśli przedsiębiorca skorzysta z instrumentu w ramach art.15zzb, nie może skorzystać
z instrumentu finansowanego ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na tego samego pracownika.
Przed wypełnieniem dokumentów należy zapoznać się z Zasadami ubiegania się o udzielenie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy.
Telefony do kontaktu: 44 647 10 81, wew. 151, 152, 169
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej działający przy Centrum OPUS, oferuje bezpłatną:
1 pomoc w przygotowaniu dokumentów formalno - księgowych,
2. wsparcie formalno - prawne (kwestie zatrudnieniowe, prawo pracy)
Kontakt: http://opus.org.pl/wsparcie-covid-19/ lub poprzez e-mail: opus@opus.org.pl